Anak saya terlalu kerap sakit dan mengambil masa yang lama untuk sembuh. Saya buat ini kepada anak saya. BERKESAN!



Hai...

Saya Aula, orang panggil saya Cikgu Aula sebab sebenarnya saya salah seorang tenaga pengajar di sekolah rendah.


Saya dah berumah tangga hampir 8 tahun, dan alhamdulillah telah dikurniakan 4 orang cahaya mata.


Anak saya yang Sulung tu sekarang umur dia 9 tahun, darjah 3.


Yang sulung ni dia ada masalah kesihatan badan sikit.😢


Selalu kalau pagi-pagi time nak pegi nak kejut pergi sekolah pon payah. Kena 3-4 kali kejut baru dia bangun.😡


Nak pergi sekolah pon nampak lesu ja.


Satu lagi, pagi-pagi ni dia kerap bersin saya nampak. Saya try bagi dia ubat selesema tak berkesan langsung. Sama je tiap2 pagi dia tetap akan bersin.


Benda yang paling saya risau, anak saya ni dia senang demam. Kalau kena hujan sikit mesti deman, panas lagi la dia tak boleh langsung.😭


Kadang saya bukan tak nak bagi dia join sukan-sukan kat sekolah tu, tapi sebab dia ni senang sangat jatuh sakit.


Sebelum ni saya perlu bagi dia join sukaneka di sekolah, balik tu dia kena deman panas hampir 3 hari jugak baru kebah sikit. Yela, sukaneka kan dia buat kat padang tgh panas pulak tu.😰


Sebulan tu boleh kata 2-3 kali jugak la pegi klinik.


Saya risau sangat dengan kesihatan dia ni.


So, saya amik inesiatif berjumpa dengan doktor pakar kanak-kanak di Kuala Lumpur.



⭐⭐⭐

Ini apa yang doktor pakar tu bagitau saya...



Anak kerap sakit walaupun ubat telah diberikan sakitnya tidak juga berkurang. Punca utama masalah ini adalah imun anak yang lemah, buatkan mereka lambat sembuh.


Sistem imun adalah sekelompok sel, protein, jaringan, dan organ khusus yang bekerja sama melawan segala hal yang berbahaya bagi tubuh.



Sistem ini terdiri dari banyak komponen, mulai dari sel hingga organ. Salah satu jenis sel yang paling penting dalam jaringan tersebut adalah sel darah putih (leukosit).




Antibodi juga boleh meneutralkan racun yang dihasilkan oleh organisma dan mengaktifkan sekumpulan protein dipanggil pelengkap. Pelengkap adalah sebahagian daripada sistem imun yang membantu membunuh bakteria, virus atau sel yang dijangkiti.

Bersama-sama, semua sel khusus dan bahagian sistem kekebalan tubuh menghasilkan perlindungan untuk tubuh terhadap penyakit. Perlindungan ini dipanggil imuniti.

So, kita boleh faham kat sini sebab apa anak saya ni kerap sangat sakit, lepas tu kalau sakit tu lambat sangat nak baik.

Semua ini sebab sistem imunisasi anak saya Lemah.

First yang saya kena buat untuk elakkan anak saya kena penyakit ialah tingkatkan Sistem Imunisasi dulu.

PERTAMA Tingkatkan sistem imunisasi dulu.

Patutla selama ni saya bagi dia makan segala jenis ubat, penyakit dia tak beransur pulih pon. Sebab ubat yang saya bagi tak membantu langsung meningkatkan sistem imunisasi anak saya.

Tapi macam mana nak tingkatkan sistem imunisasi tubuh untuk anak?
Ada cara ke?

Good News! Ada cara.

Ini cara yang doktor pakar itu sarankan kepada saya.

Anak saya dah tak kerap sakit lepas guna cara ni.

⭐⭐⭐
.

INI APA YANG DOKTOR PAKAR SARANKAN

➜ JAGA PEMAKANAN ANAK. 

Menjaga pemakanan adalah sangat penting untuk tubuh badan kita. Antara organ yang perlu diberi perhatian khusus ialah otak. Pemakanan yang baik, halal dan sihat dapat menghasilkan otak yang bersih, baik, sihat dan cerdas. 

Menjaga pemakanan itu penting tidak kira daripada apa bangsa dan agama sekali pun. Islam sendiri menitikberatkan penjagaan makanan dalam kehidupan seharian.


Tapi...!!


Apakah makanan terbaik untuk anak kita?

Doktor pakar senaraikan makanan-makanan ni kepada saya.


1. KISMIS


Anggur kering iaitu kismis pula kaya dengan pelbagai vitamin, riboflavin dan folat. Selain itu, mineral surih bernama boron membantu meningkatkan penumpuan, koordinasi tangan dan mata serta meningkatkan memori. 

Kismis juga merupakan salah satu makanan yang boleh mengurangkan tekanan, melancarkan peredaran darah, merawat anemia, menguatkan jantung dan menerangkan hati selain dari terkenal dengan kelebihannya kepada otak.


2. KURMA


Buah yang manis ini adalah suatu keajaiban untuk manusia. Memiliki mineral, vitamin, serat dan antioksida yang lengkap untuk kesihatan keseluruhan badan telah menjadikan buah kurma diiktiraf sebagai pengganti diet yang paling baik di dunia terutamanya ketika proses penyembuhan penyakit. 


Antaranya kurma dapat membantu pesakit anemia, menguatkan tulang, mengawal berat badan, mencegah kanser dan mengelak serangan angin ahmar. Potassium di dalam kurma pula menjadi agen utama dalam menjaga kesihatan sistem saraf. Ini telah meningkatkan kepantasan dan ketajaman aktiviti otak. 


3. BUAH TIN



Kualiti buah tin bertambah seiring dengan kadar pengeringan buahnya. Buah kecil ini ternyata memiliki kandungan vitamin, mineral, serat dan antioksida yang tinggi.

Buah tin banyak membantu menyihatkan sistem pencernaan. Apabila sistem penghadaman sihat maka segala nutrisi dan khasiat makanan dapat diserap dengan sepenuhnya oleh darah. 


4. DELIMA


Delima mengandungi zat gizi yang melindungi sel-sel otak terhadap kerosakan radikal bebas, daya tahan penyakit serta dapat mengurangkan batuk dan asma. Ia juga sebagai agen anti radangan yang hebat serta bertindak sebagai agen imunisasi dalam tubuh.

Sebatian tumbuhan padabuah delima boleh membantu memerangi mikroorganisma berbahaya. Kajian juga turut mendapati, kesan anti-bakteria dalam buah delima boleh melindungi jangkitan dan keradangan di dalam mulut.


Doktor pakar menasihati saya agar memberikan semua buah-buah ini setiap hari kepada anak saya untuk membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh anak saya.

⭐⭐⭐

TAPI...!!

Macam mana saya nak pastikan anak saya ambil semua buah-buah ni setiap hari?

Saya dah kira budjet untuk 4 buah ni untuk sebulan macam ni :

  1. Kismis (Stok sebulan) = RM30
  2. Kurma (Stok sebulan) = RM45
  3. Buah Tin (Stok sebulan) = RM90
  4. Buah Delima (Stok sebulan) = RM105

Saya tengok harga ni semua kat TESCO, kismis & kurma dia jual dalam kotak. Buah Tin & buah delima dia jual sebiji-sebiji.

Bila fikir balik, boleh tahan gak harga 4 jenis buah ni untuk stok sebulan.😭

TOTAL untuk sebulan = RM270.

Budjet dah 1 hal, ni ada 1 hal lagi ni. Anak saya ni jenis dia suah nak makan sayur-sayur & buah-buah ni. Kalau beli takut membazir pulak, macam mana ni?

Saya puas fikir macam mana nak buat ni dan akhirnya saya jumpa 1 syarikat yang telah menggabungkan 4 biji buah ni dalam 1 formula (Sangat sesuai untuk kanak-kanak). Yang bestnya formula ni dia campur sekali dengan buah-buah yang lain yang memang terbukti dapat membantu meningkatkan sistem imunisasi anak ni macam buah anggur, oren & pengaga.


Ia juga telah diluluskan oleh Kementrian Kesihatan Malaysia (KKM). Harga pon jauh lebih murah berbanding kita beli 4 buah ini secara berasingan.





Saya cukup risau nak bagi anak saya makan 4 buah ni kismis, kurma, buah tin & delima. Bukan risau apa risau dia tak nak makan je. Dia memang susah nak makan sayur-sayur & buah-buahan ni.

So, saya cuba Google cara terbaik yang saya boleh buat untuk pastikan anak saya dapat khasiat daripada 4 buah ni.

Dan saya jumpa 1 syarikat ni yang telah proses 4 buah ni menjadi 1 formula untuk kanak-kanak.



Yang bestnya :


1. Syarikat ni dah adun 4 buah ni dijadikan tablet kunyah yang memang sesuai untuk kanak-kanak. Sebab kanak-kanak suka benda yang macam gula-gula ni.

2. Syarikat ni dah adun sekali dengan buah-buah lain yang membantu meningkatkan Sistem imunisasi tubuh kanak-kanak. Iaitu anggur, oren & pengaga.

3. Rasa dia pon masam-masam manis berry. (Kanak-kanak mesti suka punya) 


⭐⭐⭐

Produk ini diberi nama FERKIDS Champ Champ.


Ha, ini rupa botol FERKIDS tu.




Ha, ni bahan bahan dalam tablet FERKIDS ni. Jangan terkejut pulak tau, dia memang guna bahasa saintifik sebab syarat KKM.

1. Fructus phoenix dactylifera = Kurma.

2. Fructus vitis vinifera = Anggur.

3. Fructus punica granatum = Delima.

4. Fructus ficus carica = Buah Tin.

5. Fructus citrus sinensis = Buah Oren.

6. Folium centella asiatica = Pegaga.

7. Semen vitis vinifera = Kismis.



Saya mula-mula rasa ragu-ragu juga produk-produk suplemen ni.
Sebab saya takut ia ada kesan sampingan yang buruk.
⭐⭐⭐

Tapi, ada 3 sebab kenapa saya yakin nak cuba FERKIDS ni :


1. Sebab FERKIDS ni telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).



Bukan senang nak dapat kelulusan daripada KKM, banyak proses yg perlu dilalui & memakan masa hampir 1 tahun kebiasaannya.



2. Ramai kanak-kanak yang suka dengan FERKIDS ni sebab rasa dia yang sedap & kunyah macam gula-gula je.







3. FERKIDS ni banyak testimoni dari mak-mak yang berjaya bantu anak mereka.



Demam campak dah kebah. 😍

Selesema waktu pagi dah makin kurang. 😍

Badan cergas & senang bangun pagi. 😍

Sentiasa aktif & bertenaga ke sekolah. 😍

⭐⭐⭐


So, ini semua membuatkan saya bertambah yakin dengan FERKIDS ni.

Saya beri anak saya 2 biji tablet sehari. 1 Biji selepas sarapan pagi sebelum ke sekolah & 1 biji lagi selepas makan malam atau sebelum tidur.


Apa yang terjadi kepada anak saya sepanjang seminggu pengambilan FERKIDS.

Hari Pertama : Seperti biasa tiada perubahan yang ketara pada anak saya. Cuma apa yang saya dapati dia bila balik dari sekolah macam active sikit.


(Kalau sebelum ni biasa balik sekolah dia ni macam lemah ja tak bertenaga).



Hari Ketiga : Saya rasa pelik dengan anak saya. Sebelum ni nak kejut dia bangun pagi tu punya la susah tapi ni dia dah bangun sendiri, saya tak kejut pon dia.


Yang buat saya lagi pelik tu, biasa setiap pagi dia selalu bersin tapi harini tak. Elok je dia.



Lepas Seminggu : Cukup seminggu anak saya makan Ferkids ni, saya macam tak percaya apa yang berlaku.


Anak saya dalam seminggu ni tak ada demam langsung, selesema pon tak ada. Sebelum ni seminggu biasanya mesti sehari saya akan bawak dia ke klinik sebab demam panas. Doktor sendiri cakap kat saya yang dia ni antibodi lemah.


Sejak saya bagi anak saya makan Ferkids, Alhamdulillah. Saya nampak dia berbeza daripada dulu. Dulu memang dia lesu & tak bermaya, badan dia lemah. Sekarang saya nampak perbezaan dia.


Minggu depan dia ada hari sukan sekolah, dengan keadaan dia sekarang saya yakin nak bagi dia join. Dia pon seronok dapat berkawan kat sekolah tu.



⭐⭐⭐

Jadi itu kisah saya dengan Ferkids ni.



2 Sebab kenapa saya rekemen Ferkids ni:

  1. Sebab saya kaji betul-betul sebelum beli sebab nak pastikan anak saya makan suplemen yang selamat. 
  2. Saya dah tengok sendiri kesan Ferkids ni pada anak saya. Dia dah makin bertenaga & active sekarang. Dia pon sekarang dah kurang deman & selesema tak macam dulu. Kerap deman & lambat baik kalau kena  deman panas.

" Cikgu Aula, berapa botol patut saya ambil ? "

Saya sarankan untuk try 1 botol dulu tengok kesan dia macam mana. Lagi pun 2 botol ni cukup untuk penggunaan 1 bulan. Tapi macam saya anak yang dah sekolah ada 2 orang. 2 botol memang tak cukup. 😂

Kalau amik 2 botol terus tak silap dapat Diskaun Lebih!




"Cikgu Aula, kat mana saya nak beli Ferkids ni ?"
Kalau anda nak cuba, saya dah deal baik punya dengan syarikat Ferkids ni.
Istimewa...
Disebabkan anda dah baca blogpost cikgu ni sampai habis..

Anda Layak Dapat : DISKAUN SEBANYAK 40%



Tapi kena cepat, sebab tawaran ni ada tempoh tamat. 

" Cikgu Aula, sampai bila offer ni ? "

Tawaran ni tamat pada: 

JAM 9.45 PG, 6 DEC 2019!! 


Produk ni viral kat FB.
So, nak try, kena cepat-cepat.
Takut stok tak ada.

Cikgu sarankan dapatkan Ferkids ni sekarang di website rasmi Ferkids.

Macam mana Nak Dapatkan Tawaran Istimewa Ini?


 Klik butang dibawah Sekarang

untuk Layak Dapat

DISKAUN SEBANYAK 40%!!




Note : Butang di atas ialah link ke website rasmi Ferkids. Klik sekarang untuk dapatkan Diskaun Sebanyak 40%!